Metaverse boyutu 2030 yılına kadar 900 milyar dolara ulaşacak
Metaverse teknolojisi, yapay zekanın etkisiyle 2023 yılında beklediği ilgiyi göremese de 2024 yılında yeniden iş dünyasının gündemindeki yerini aldı.
Araştırma ve danışmanlık firması Bain & Company tarafından öne sürülen iddialar, meta veri pazarının 2030 yılına kadar 700 ila 900 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşacağını gösterdi.
Söz konusu araştırmada metaverse teknolojisinin gelişim süreci ile akıllı telefon, oyun konsolu, kişisel bilgisayar gibi dönemine göre yeni ve benzersiz sayılan teknolojilerin gelişim süreci karşılaştırıldı. Buna göre meta veri tabanının ölçeklenmesinin 5 ila 10 yıl alabileceği öngörülüyordu. Öte yandan şirketlerin bu ölçeklendirme sürecinin metaveri ile buluşmasını beklemeleri halinde çok geç olabileceği kaydedildi.
İnternetin ve etkileşimin yeni bir biçimini tanımlayan metaverse teknolojisinin potansiyeline inanan ve 2017 yılından bu yana artırılmış gerçeklik (AR), sanal gerçeklik (VR) ve metaverse teknolojileri geliştiren Ovesis, şirketleri bir araya getirecek platformu üzerinde çalışmaya başladı. 2024 yılına kadar Türkiye’de sanal evrene geçeceğiz.
‘METAVERSE YENİDEN DEĞER KAZANACAK’
Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan Ovesis CEO’su Eser Memişoğlu, “Metaverse, her ne kadar sürükleyici oyun ve deneyim platformlarıyla ulaştığı yüksek kullanıcı sayısı nedeniyle 2022’de kazandığı popülerliği kaybetmiş olsa da, gerçek dünya olarak yeniden değer kazanacak” dedi. senaryolar ortaya çıkıyor. Ovesis, Web3 ve metaverse teknolojilerine adım atmakta zorluk çeken şirketler için anlaşılması kolay ve entegre çözümler sunmaktadır. “Özellikle online olan Ovesar projesiyle web sitelerine 2 kolay adımda artırılmış gerçeklik desteği sağlıyor” dedi.
‘OVESİS OLARAK FARKLI ANALİZLER GELİŞTİRDİK’
Yeni teknolojilerin kullanım alanlarını anlamanın ve o teknolojiye yönelik kavramsal çerçeve geliştirmenin zaman aldığını kaydeden Memişoğlu, “Ovesis olarak 2017 yılından bu yana AR Store, VR Sports, VR Fair, VR Concert gibi farklı çözümler geliştirdik. Bu analizler, özellikle e-ticaretin son yıllarda kazandığı ivmenin de etkisiyle birçok işletmenin kullanıcı odaklı alışveriş deneyimleri sunmasına olanak sağladı. “Ovesis çözümleri ile web sitelerini üç boyutlu sanal mağazaya dönüştüren işletmeler, sanal dünyanın konser, fuar, spor müsabakaları gibi etkinliklerde gerçekçi sürükleyici deneyimlerle kullanılabileceğini ve bunun için kendi altyapılarının yeterli olduğunu keşfettiler. ve büyük ölçekli yatırımlar yapmaya gerek yok.”
‘TEKNOLOJİLERİMİZ TÜRKİYE’Yİ BİR METAVERSE ÜLKESİ YAPACAK’
Aynı zamanda Türkiye Metaverse Platformu’nun kurucularından olan Memişoğlu, “Meta’nın 2016 yılında Oculus VR gözlüklerini duyurmasının ardından dünyanın ilk sanal gerçeklik tabanlı fuar alanı olan VR Fuar çözümümüzü geliştirdik. Savunma, Havacılık, Uzay ve Sanayi Fuarı SAHA Expo kapsamında da kullanılan VR Fuarı’nı, VR Spor ve VR Konseri gibi analizlerimiz takip etti. 2017 yılından bu yana metaverse’de alışveriş ve yaşam alanları inşa ediyoruz. “Bu yolculuk, şimdiye kadar yaratılmış en güçlü metaverse olan Ovesis Metaverse ile devam ediyor.” web ve sanal gerçeklik donanımları yepyeni bir sosyalleşme, eğlence, alışveriş ve ticaret deneyimi sunacak. “Kurumsal ihtiyaçlara göre kişiselleştirilebilen ve sektöre özel uygulamalarla şubelere uyarlanabilen teknolojilerimiz, Türkiye’yi bir metaverse ülkesi haline getirecek, “dedi.
‘UNİKORN OLMA YOLCULUĞUNDAYIZ’
Bugüne kadar yaptıkları Ar-Ge çalışmalarıyla metaverse teknolojisinin temellerini öğrendiklerini ve metaverse’yi Türkiye’de ölçeklenebilir bir teknoloji haline getirmek için çalıştıklarını kaydeden Ovesis Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Kuzey Çağdaş Eroğlu, değerlendirmelerini şu sözlerle tamamladı: :
“Birleşik Arap Emirlikleri gibi ülkeler metaverse ekonomisine önem veriyor ve bunu ülke politikası haline getiriyor. Bu teknolojiye olan inancımızla yazılım geliştiricilerin geliştirilmesine yatırım yaparak özel şirketleri ve üniversiteleri metaverse kavramıyla tanıştırdık. Artık AR/VR ve metaverse departmanlarındaki bilgi ve tecrübemizle unicorn olma yolculuğuna çıktık. Bu amacı bireysel bir amaçtan ziyade toplumsal bir misyon olarak görüyoruz. ‘Metaverse Dünyasındaki Pazarınız’ sloganıyla faaliyet gösteren Ovesis’in temel hedefi, Türkiye’yi metaverse ekonomisine dönüştürmek, metaverse dünyasında başarıya ulaşabilen ve unicorn olabilen iş modelleri ve bunu başarabilen iş insanları yetiştirmektir. bu iş modellerini uygulayın.”
haber-gelibolu.com.tr